گوگل به ارايه اطلاعات كاربران يوتيوب ملزم شد

2009/08/31 at 3:55 ق.ظ. بیان دیدگاه

حقوق ارتباطات– همشهري‌آنلاين:
يك دادگاه ناحيه‌يي آمريكا با حمايت از تقاضاي شركت وياكام، به گوگل دستور داد اطلاعات كاربران يوتيوب را در اختيار اين شركت قرار دهدبه گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران گوگل از اين حكم ابراز تاسف كرده و مدافعان حريم خصوصي نيز فرياد اعتراض سر دادند.

غول رسانه‌يي وياكام به دنبال اطلاعات كاربران مشاهده كننده‌ي ويديو در سايت يوتيوب است تا از آن‌ها به عنوان مدرك احتمالي در شكايت چند ميليارد دلاري نقض كپي‌رايت عليه گوگل استفاده كند.

در اين ميان گوگل مخالفت قاضي دادگاه با تقاضاي وياكام به منظور به دست آوردن سورس كد محرمانه مورد استفاده در جست‌وجوهاي ويديويي يوتيوب و جست‌وجوهاي اينترنتي را يك پيروزي نسبي براي خود قلمداد كرد.
گوگل شكايت وياكام عليه يوتيوب را به‌عنوان حمله به زيربناي اينترنت محكوم كرده در حالي كه بنا بر ادعاي وياكام، گوگل و سايت اشتراك ويديويي يوتيوب كه متعلق به اين شركت اينترنتي است در يك نقض كپي‌رايت گسترده مسوول هستند.

Entry filed under: Google.com, ویدئو يوتيوب, اخبار گوگل.کام. Tags: , , , , , , , , , , , , .

اگر گوگل، توییتر و فیسبوک آدم بودند، چه شکلی بودند؟ کتاب‌های رایگان در گوگل

بیان دیدگاه

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


مشترک خوراک این وبلاگ شوید :

توضیح

من یک علاقه مند به مطالب آی تی هستم، به جهت علاقه مدی خود به موتورجستجوی بی همتای گوگل، بر آن شدم وبلاگ مخصوص آن را به زبان پارسی منتشر کنم و در آن به جمع آوری مطالبی در مورد گوگل خواهم بود. اگر شما نیز مطالبی در مورد گول دارید در نظرات بگذارید انتشار می کنم

Blog Stats

  • 35٬298 hits